REGULAMIN SERWISU INTERNETOWEGO KUCHNIAVIKINGA.PL

Dziękujemy za odwiedzenie naszego serwisu internetowego udostępnianego pod adresem internetowym https://kuchniavikinga.pl (dalej jako: „Serwis Internetowy”, „Serwis”, „Kuchniavikinga.pl”), Aplikacji mobilnej “ Kuchnia Vikinga” jak również naszych kont na Portalach Społecznościowych.

Naszym celem jest przede wszystkim umożliwienie Państwu zamówienia cateringu dietetycznego, tak aby otrzymywać od nas każdego dnia posiłki przygotowane według wybranej przez Państwa diety, które są następnie dostarczane bezpośrednio do Państwa miejsca pracy lub domu.

Z zastrzeżeniem postanowień § 3 Regulaminu, Administratorem danych osobowych gromadzonych i przetwarzanych w Serwisie oraz na kontach Spółki na Portalach Społecznościowych jest WSCHODNI FRONT SPÓŁKA z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Białymstoku,ul. Handlowa 5, 15-399 Białystok.

W razie jakichkolwiek uwag, pytań, wątpliwości, jesteśmy do dyspozycji pod adresem biuro@kuchniavikinga.pl lub pod numerem telefonu 22 230 24 00, w Dni Robocze w godzinach od 7.00.do 22.00, w soboty i niedziele w godzinach od 7:00 do 16:00.

Zapraszamy do zapoznania się Regulaminem,
Zespół Kuchniavikinga.pl

Regulamin obowiązujący od dnia 15.04.2024r.

§ 1
POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Operatorem Serwisu Internetowego, Aplikacji mobilnej “Kuchnia Vikinga” jest WSCHODNI FRONT Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, z siedzibą w Białymstoku ,ul. Handlowa 5, 15-399 Białystok, zarejestrowana przez Sąd Rejonowy w Białymstoku XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000970748, identyfikująca się numerem NIP: 5423314760, REGON: 380164402, zwana dalej zamiennie Usługodawcą, Sprzedawcą lub Spółką.
  2. Regulamin określa ogólne zasady i warunki korzystania z Serwisu Internetowego, oraz Aplikacji mobilnej “ Kuchnia Vikinga”,a w szczególności zasady i warunki, na jakich nastąpi korzystanie z funkcjonalności i narzędzi Serwisu Internetowego lub Aplikacji “ Kuchnia Vikinga”. Za pośrednictwem Profili Społecznościowych prowadzonych pod marką “Kuchni Vikinga” Spółka dostarcza przede wszystkim treści, mające na celu promocję, informację i reklamę marki “Kuchni Vikinga”, jak również wchodzi w interakcje z Użytkownikami w celu dostarczania treści cyfrowych, nieutrwalonych na stałym nośniku, w zamian za udostępnione przez użytkowników dane osobowe.
  3. Regulamin skierowany jest do wszystkich osób korzystających z Serwisu Internetowego i/lub Aplikacji “ Kuchnia Vikinga” chyba że dane postanowienie stanowi inaczej. Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw Konsumentów (a od dnia 1 stycznia 2021 r. i do umów zawartych od tego dnia – również praw Przedsiębiorców na Prawach Konsumenta) przysługujących im na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo przysługuje tym przepisom.
  4. Określenia użyte w niniejszym Regulaminie oznaczają:
  1. APLIKACJA “ Kuchnia Vikinga”- dalej również Aplikacja- to publicznie dostępne w sklepie z aplikacjami oprogramowanie komputerowe z interfejsem dotykowym zaprojektowane do wykorzystania na przenośnych urządzeniach elektronicznych, zintegrowane z Serwisem Internetowym i służące w szczególności złożeniu bądź zmianie Zamówienia, wyświetleniu informacji zawartych w Panelu Klienta oraz przeglądaniu bieżącej oferty Spółki;
  2. BIURO OBSŁUGI KLIENTA – dalej również BOK – konsultanci Spółki, którzy zajmują się bezpośrednim kontaktem z Klientami w sprawach związanych z Zamówieniami oraz świadczeniem usług drogą elektroniczną.Kontakt z BOK możliwy jest za pośrednictwem formularza kontaktowego na stronie kuchniavikinga.pl/kontakt/, poczty elektronicznej (biuro@kuchniavikinga.pl) lub telefonicznie (+48 22 230 24 00) w Dni Robocze w godzinach od 7.00.do 22.00, w soboty i niedziele w godzinach od 7:00 do 16:00,
  3. CENA – cena brutto, zawierająca wszystkie należne podatki oraz opłaty i zależna od rodzaju i ilości wybranych Diet, miejsca dostawy, udzielonych upustów, rabatów lub okazjonalnych obniżek cen oferowanych w dacie zakupu, wybrania wariantów, dodatków lub dodatkowych usług oferowanych przez Usługodawcę;
  4. CENNIK– cennik dostępny na stronie Serwisu lub w Aplikacji “ Kuchnia Vikinga”
  5. DIETA– umowne określenie na zestaw dań oferowanych w szczególności według ich kaloryczności, rodzaju składników czy celu lub osób dla których jest dedykowana. Nazwy diet korzystających z nazw jednostek chorobowych służą wyłącznie charakterystyce zastosowanych lub wykluczonych z niej produktów i nie mają na celu zastąpienia porady lekarskiej czy leczenia, a Klientów zamawiających takie diety Spółka traktuje jak osoby, które oczekują w swojej diecie zastosowania, wykluczenia lub skomponowania składników według określonego schematu, a nie jak osoby, które z uwagi na stan zdrowia zamawiają taką dietę;
  6. DIETLY.PL – internetowa platforma handlowa, dostępna pod adresem: https://www.dietly.pl Operatorem Dietly.pl jest niezależny w stosunku do Spółki przedsiębiorca MasterLife Solutions Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Warszawie przy ul. Chłodnej 51, kod 00-867 KRS: 0000531599 NIP: 5272725286, kontakt@dietly.pl;
  7. DZIEŃ ROBOCZY – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem z wyłączeniem sobót, niedziel i innych dni wolnych od pracy określonych w ustawie z dnia 18 stycznia 1951 r. o dniach wolnych od pracy (t.j. Dz. U. z 2015r.poz. 90);
  8. KLIENT – zarówno osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, jak i osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej korzystająca z Serwisu lub Aplikacji;
  9. KONSUMENT – osoba fizyczna, dla której korzystanie z Serwisu Internetowego lub Aplikacji (w tym również zawieranie umów oraz świadczenie przez Spółkę usług drogą elektroniczną) nie jest związane bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
  10. KONTA SPÓŁKI na Portalach Społecznościowych pod marką “Kuchnia Vikinga” – zwane też Profilami Społecznościowymi to serwisy internetowe, w szczególności takie jak Facebook czy Instagram, udostępniane Spółce przez podmioty trzecie w celu nawiązywania kontaktów i komunikacji pomiędzy Spółką a Użytkownikami tych serwisów i publikowania na nich treści, w tym treści cyfrowych pod marką: “Kuchnia Vikinga”;
  11. LEAD MAGNET – treści cyfrowe lub usługi cyfrowe oferowane przez Spółkę Klientom w zamian za przekazanie danych kontaktowych, w tym danych osobowych np. poprzez zapisanie na Newsletter, polubienie lub polecenie Serwisu lub Aplikacji, polecenie kont Spółki na Portalach Społecznościowych prowadzonych pod marką “Kuchnia Vikinga, pobranie e-booka czy innych treści cyfrowych oferowanych przez Spółkę,”;
  12. NEWSLETTER – usługa cyfrowa świadczona drogą elektroniczną przez Spółkę lub podmioty współpracujące ze Spółką, polegającą na rozsyłaniu przez Spółkę lub te podmioty, informacji w celach handlowych, sprzedażowych, promocyjnych, edukacyjnych oraz reklamowych na podany przez zainteresowanych Klientów adres e-mail i na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
  13. OKRES DOSTAW – okres, na jaki zawierana jest Umowa sprzedaży i dostawy Produktów między Klientem i Spółką;
  14. PANEL KLIENTA – zwany również Kontem Klienta, to część Serwisu lub Aplikacji dostępna dla Klienta po skutecznym zarejestrowaniu i zalogowaniu, umożliwiająca zarządzanie tym Kontem, a w szczególności danymi osobowymi, Strefami dostaw czy składanymi Zamówieniami;
  15. PRODUKT– pojedyncze danie, lub zespół dań opisanych przez Usługodawcę w jego ofercie np. jako “dieta“ , “posiłek” lub “ dodatki”, którego końcowa cena zależna jest ilości dni dostarczania Zamówienia, wybrania dodatków lub składników oferowanych w Serwisie lub w Aplikacji;
  16. PŁATNOŚCI ONLINE – świadczenie pieniężne za Zamówienia dokonywane za pośrednictwem Serwisu Tpay.com. i na warunkach określonych przez Tpay oraz zaakceptowanych przez Klienta dokonującego Zamówienia, za pośrednictwem systemu płatności mobilnych oferowanej przez bank Klienta w postaci kodu Blik lub innych systemów płatności online udostępnionych w Serwisie Internetowym lub Aplikacji.
  17. PRZEDSIĘBIORCA NA PRAWACH KONSUMENTA – osoba fizyczna, prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą, dla której korzystanie z Serwisu Internetowego lub Aplikacji (w tym również zawieranie umów) jest związane bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, ale gdy z okoliczności wynika, że nie posiada to dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
  18. REGULAMIN – niniejszy regulamin;
  19. SERWIS INTERNETOWY, SERWIS, KUCHNIAVIKINGA.PL – serwis internetowy Spółki dostępny pod adresem internetowym https://kuchniavikinga.pl;
  20. SERWIS TPAY – serwis internetowy dedykowany płatnościom online, prowadzony pod adresem strony internetowej https://tpay.com administrowanej i prowadzonej przez Krajowego Integratora Płatności S.A. z siedzibą w Poznaniu, za pośrednictwem którego następuje płatność online;
  21. SIŁA WYŻSZA– oznacza zdarzenie zewnętrzne, niemożliwe do przewidzenia, którego następstwom nie można było zapobiec, w szczególności katastrofę naturalną, terroryzm, działania wojenne, blokady granic i portów, gwałtowne rozruchy, strajki, blokady dróg, akty władzy publicznej wymagające podporządkowania lub wprowadzające jakiekolwiek ograniczenia, inne powszechne zakłócenia mające wpływ na wiele przedsiębiorstw, w tym niezawinione przez Spółkę zakłócenia produkcyjne, czy przerwy w dostawie energii elektrycznej lub innych mediów;
  22. STREFA DOSTAW – obszar, na jakim mogą być dostarczane Produkty oferowane w Serwisie oraz w Aplikacji , których szczegółowy wykaz dostępny jest pod adresem https://kuchniavikinga.pl/strefy-dostaw oraz w Aplikacji ;
  23. UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży i dostawy Diet i/lub Produktów, zawierana na odległość pomiędzy Klientem a Spółką za pośrednictwem Serwisu lub Aplikacji i której integralną częścią jest akceptowany przez Klienta Regulamin oraz Polityka Prywatności;
  24. UMOWA O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH – usługa świadczona drogą elektroniczną na rzecz Użytkowników Serwisu oraz Aplikacji ,, polegająca na udostępnianiu, przeglądaniu treści tekstowych, graficznych, dźwiękowych lub audiowizualnych w Serwisie oraz w Aplikacji, w tym w szczególności na blogu, usługi newslettera, konfiguratora diety oraz treści cyfrowe udostępniane na kontach na Portalach Społecznościowych Spółki;
  25. UMOWA O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH PANELU KLIENTA przez MASTERLIFE SOLUTIONS Sp. z o.o. – usługa świadczona drogą elektroniczną przez operatora internetowej platformy handlowej Dietly.pl – MASTERLIFE SOLUTIONS Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Warszawie przy ul. Chłodnej 51, kod 00-867 KRS: 0000531599 NIP: 5272725286 na rzecz Klientów i na warunkach wskazanych w regulaminie na www.Dietly.pl
  26. UMOWA O DOSTARCZANIE LEAD MAGNET – umowa zawierana pomiędzy Klientem a Spółką, zwana również Umową LM, o dostawę treści cyfrowej lub usługi cyfrowej w zamian za podanie przez Klienta danych osobowych;
  27. SPÓŁKA – WSCHODNI FRONT Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, z siedzibą w Białymstoku ,ul. Handlowa 5, 15-399 Białystok, zarejestrowana przez Sąd Rejonowy w Białymstoku XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000970748, identyfikująca się numerem NIP: 5423314760, REGON: 380164402;
  28. UŻYTKOWNIK- każda osoba korzystająca z Serwisu,Aplikacji, lub Profili Społecznościowych Spółki;
  29. ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą interaktywnego formularza Zamówień i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży ze Spółką w zakresie określonym w formularzu;
  30. ZAMÓWIENIE GOŚCINNE – Zamówienie złożone za pośrednictwem interaktywnego formularza w Serwisie lub Aplikacji bez konieczności rejestrowania Konta Klienta w Panelu Klienta.
  1. Jeżeli nic innego nie wynika z niniejszego Regulaminu, Usługi elektroniczne świadczone przez Spółkę drogą elektroniczną na rzecz Użytkowników są nieodpłatnie.
  2. Wszystkie ceny prezentowane w Serwisie oraz Aplikacji są cenami brutto.
  3. Spółka udostępnia nieodpłatnie niniejszy Regulamin przed zawarciem Umowy sprzedaży i/lub umowy o świadczenie usług, w tym usług świadczonych drogą elektroniczną za pośrednictwem Serwisu oraz Aplikacji w systemie teleinformatycznym w sposób umożliwiający jego pobranie, odtworzenie, utrwalenie oraz wydrukowanie.

§ 2
OGÓLNE WARUNKI KORZYSTANIA Z SERWISU INTERNETOWEGO

  1. Podczas korzystania z Serwisu, Aplikacji oraz kont Spółki na Portalach Społecznościowych zakazane jest dostarczanie treści o charakterze bezprawnym lub mającym na celu promocję lub reklamę innych przedsiębiorców, w szczególności innych cateringów dietetycznych, np. poprzez przesyłanie takich treści za pośrednictwem opinii, komentarzy czy formularzy dostępnych na Stronie. Zakazane jest również dostarczanie treści wypełniających znamiona czynu nieuczciwej konkurencji w rozumieniu Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
  2. Użytkownik obowiązany jest do korzystania z Serwisu oraz Aplikacji zgodnie z ich przeznaczeniem oraz niniejszym Regulaminem, w sposób zgodny z prawem, dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Spółki, innych Użytkowników oraz osób trzecich.
  3. Użytkownikowi zabrania się wykorzystywania Serwisu Internetowego, Aplikacji oraz Kont na Portalach Społecznościowych Spółki do przesyłania niezamówionych informacji handlowych (spam).
  4. Spółka nie ponosi odpowiedzialności za przekazane jej dane Użytkownika, jeśli nie wie o bezprawnym charakterze tych danych lub związanej z nimi działalności, a w razie otrzymania urzędowego zawiadomienia lub uzyskania wiarygodnej wiadomości o bezprawnym charakterze tych danych lub związanej z nimi działalności, niezwłocznie uniemożliwi do nich dostęp, zgodnie z art. 14 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. Dla prawidłowego korzystania z Serwisu Internetowego, konieczne może okazać się spełnienie następujących wymogów technicznych przez Użytkownika: (1) komputer, laptop, tablet lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu; (2) dostęp do poczty elektronicznej; (3) przeglądarka internetowa w aktualnej wersji: Mozilla Firefox, Opera, Google Chrome, Safari lub Microsoft Edge; (4) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.
  5. Warunki, jakie muszą być spełnione dla prawidłowego korzystania z Aplikacji zostały określone w Regulaminie w części dotyczącej świadczenia usług za pośrednictwem Aplikacji “ Kuchnia Vikinga”.
  6. Korzystanie z Serwisu Internetowego,Aplikacji lub Kont na Portalach Społecznościowych Spółki wiąże się ze standardowymi zagrożeniami występującymi w sieci Internet. Podstawowym zagrożeniem każdego użytkownika Internetu, w tym osób korzystających z usług świadczonych za pośrednictwem Serwisu lub Aplikacji , jest możliwość „zainfekowania” systemu teleinformatycznego oraz samego urządzenia, za pomocą którego odbywa się korzystanie z Serwisu lub Aplikacji przez różnego rodzaju złośliwe oprogramowanie tworzone głównie w celu wyrządzania szkód lub uzyskania nieuprawnionego dostępu do danych Użytkownika. Dla uniknięcia zagrożeń z tym związanych, Spółka zaleca, aby Użytkownik zaopatrzył swój sprzęt, który wykorzystuje podłączając się do Internetu, w program antywirusowy i stale go aktualizował, instalując jego najnowsze wersje, a także aktualizował na bieżąco przeglądarkę internetową oraz system operacyjny swojego urządzenia końcowego.

§ 3
DANE OSOBOWE

  1. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Serwisie Internetowym w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu, zawarciem i wykonaniem Umowy Sprzedaży oraz świadczeniem usług drogą elektroniczną na rzecz Klientów, jest Spółka.
  2. Do dnia 1 listopada 2023r.niezależnym od Spółki administratorem danych osobowych przekazanych przez użytkowników w Panelu Klienta jest MASTERLIFE SOLUTIONS Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie przy ul. Chłodnej 51, kod 00-867, zarejestrowaną przez Sąd Rejonowy dla m. St. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy, KRS:0000531599, NIP:5272725286 – właściciel i operator internetowej platformy handlowej Dietly.pl, zwany dalej Partnerem Spółki. Dane osobowe przetwarzane są w celach, przez okres i w oparciu o podstawy i zasady wskazane w polityce prywatności pod adresem https://dietly.pl/polityka-prywatnosci.
  3. Począwszy od dnia 2 listopada 2023r administratorem danych osobowych przekazanych przez użytkowników w Panelu Klienta jest wyłącznie WSCHODNI FRONT Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, z siedzibą w Białymstoku ,ul. Handlowa 5, 15-399 Białystok.Dane osobowe przetwarzane są w celach, przez okres i w oparciu o podstawy i zasady wskazane w polityce prywatności pod adresem https://kuchniavikinga.pl/polityka-prywatnosci/

§ 4
USŁUGI ŚWIADCZONE DROGĄ ELEKTRONICZNĄ DOSTĘPNE W SERWISIE ORAZ APLIKACJI

  1. Rozpoczęcie świadczenia usług drogą elektroniczną przez Spółkę następuje z chwilą rozpoczęcia korzystania przez Użytkownika z Serwisu, Aplikacji lub Portali Społecznościowych Spółki lub z chwilą otrzymania przez Użytkownika Newslettera.
  2. W Serwisie oraz Aplikacji nieodpłatnie zostały udostępnione następujące usługi:
    1. prowadzenie Konta Klienta w Panelu Klienta;
    2. złożenie Zamówienia bez konieczności rejestrowania i logowania;
    3. udostępnianie i przeglądanie treści tekstowych, graficznych dźwiękowych, audiowizualnych na blogu Spółki oraz na kontach Spółki na Portalach Społecznościowych;
    4. usługi konfiguratora diety;
    5. interaktywne formularze kontaktowe;
    6. usługi Newslettera;
    7. usługi dostarczania treści lub usług cyfrowych w ramach Lead Magnet
  3. W przypadku oferowania przez Spółkę nowych usług lub treści cyfrowych, w tym płatnych, Spółka zastrzega sobie prawo do uregulowania warunków oraz zasad korzystania z tych usług lub treści w odrębnych regulaminach. W sprawach nierozstrzygniętych w tych regulaminach – odpowiednie zastosowanie znajdą postanowienia niniejszego Regulaminu
  4. Rozpoczęcie przeglądania informacji zamieszczonych w Serwisie, Aplikacji oraz na Kontach w Portalach Społecznościowych Spółki, złożenie Zamówienia bez konieczności rejestracji w Panelu Klienta, założenie Konta Klienta w Panelu Klienta czy skorzystanie z formularza kontaktowego lub innego aktywnego w Serwisie czy Aplikacji narzędzia komunikacji lub usługi jest dobrowolne.
  5. Zarówno Serwis jak i Aplikacja umożliwiają Użytkownikom przede wszystkim zapoznanie się z informacjami na temat działalności Spółki oraz Dietami, Produktami czy usługami prezentowanymi w Serwisie i Aplikacji. W razie zainteresowania Użytkownik może podjąć decyzję o złożeniu Zamówienia i zakupie Diet i/lub Produktów dostępnych na stronach Serwisu Internetowego i Aplikacji na warunkach wskazanych w niniejszym Regulaminie, zarówno za pośrednictwem Serwisu jak i Aplikacji.
  6. Korzystanie z bloga oraz konfiguratora diety nie wymaga założenia Konta Klienta,podania adresu poczty elektronicznej Użytkownika czy podania danych osobowych w postaci imienia i nazwiska.
  7. Zakazane jest składanie Zamówień w Serwisie lub Aplikacji anonimowo, pod pseudonimem lub fałszywymi danymi.
  8. Złożenie Zamówienia Gościnnego bez konieczności rejestrowania Konta Klienta w Panelu Klienta – jest Zamówieniem jednorazowym.
  9. Spółka jest uprawniona do niezwłocznego odrzucenia Zamówienia gościnnego, jeżeli zachodzi uzasadniona wątpliwość co do zgodności złożenia Zamówienia z Regulaminem, jego poprawności lub autentyczności. W przypadku odrzucenia Zamówienia już opłaconego, Spółka zwróci wpłaconą kwotę na rachunek, z którego nastąpiła płatność. W przypadku uzasadnionego podejrzenia popełnienia przestępstwa, Spółka jest zobowiązana do powiadomienia o tym fakcie odpowiednich organów ścigania.
  10. Spółka dokłada wszelkich starań aby usługi świadczone w Serwisie i Aplikacji drogą elektroniczną były dostępne przez 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę, ale nie wyklucza możliwości czasowego zawieszenia dostępności stron lub podstron w Serwisie oraz dostępności do samej Aplikacji, w szczególności w przypadku wprowadzenia zmian w interfejsie, aktualizacji, modernizacji udostępnionych narzędzi czy rozbudowy Serwisu i/lub Aplikacji o nowe produkty, funkcjonalności lub narzędzia.
  11. Umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną mogą zostać wypowiedziane przez Użytkownika w każdej chwili bez podania przyczyny, w sposób wskazany w poniższych postanowieniach lub w dalszych postanowieniach Regulaminu.
  12. Umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, polegające na korzystaniu z formularzy, zawierane są na czas określony i ulegają rozwiązaniu z chwilą wysłania formularza do Sprzedającego albo zaprzestania ich używania. Użytkownik może też zrezygnować z usług w postaci interaktywnych formularzy poprzez powstrzymanie się od korzystania z tych usług.
  13. Spółka, w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w dostawie usług elektronicznych, w tym przerwy czy zakłóceniach w funkcjonowaniu Serwisu i/lub Aplikacji spowodowanych siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Serwisu i/lub Aplikacji z urządzeniem czy infrastrukturą techniczną Klienta, z których korzysta on z Serwisu lub Aplikacji.

§ 5
NEWSLETTER

  1. Świadczenie przez Spółkę drogą elektroniczną usługi przekazywania Klientom informacji za pośrednictwem Newslettera jest usługą świadczoną nieodpłatnie, przez czas nieokreślony, 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę.
  2. Po oznaczeniu przez Klienta odpowiedniego pola w Serwisie, Aplikacji lub udostępnionego poprzez Portale Społecznościowe Spółki, Spółka niezwłocznie potwierdzi na adres poczty elektronicznej Klienta wskazany w formularzu lub w samym formularzu, fakt zapisania się przez Klienta na Newsletter.
  3. Na adres poczty elektronicznej wskazanej przez Klienta, Spółka będzie przesyłać informacje o bieżącej ofercie handlowej Spółki, w tym w szczególności treści o charakterze handlowym, reklamowym, marketingowym oraz edukacyjnym z zakresu zdrowego stylu życia i odżywiania się, jak i informować o specjalnych ofertach skierowanych w pierwszej kolejności do subskrybentów Newslettera.
  4. Na adres poczty elektronicznej oraz na numer telefonu wiadomością “SMS” wskazany przez Klienta, Spółka może przesyłać informacje na trzy dni przed jej końcem, o kończącej się umowie.
  5. Składając Zamówienie, Klient może również wyrazić zgodę na otrzymywanie w formie Newslettera informacji handlowych od Spółki lub od Partnerów Spółki.
  6. Zarówno wyrażenie zgody na otrzymywanie Newslettera od Spółki jak i podmiotów współpracujących ze Spółką jest dobrowolne, ale wymaga wyraźnej zgody Klienta na otrzymanie Newslettera od konkretnego podmiotu poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola wyboru, odrębnie dla każdego podmiotu i po wcześniejszym zapoznaniu się z zasadami przetwarzania danych osobowych przez taki podmiot oraz zasadami i rodzajem przekazywanych w newsletterze informacji.
  7. Zamówienie przez Klienta Newslettera i podanie w tym celu adresu e-mail jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na otrzymywanie informacji handlowych od Spółki i/lub podmiotu współpracującego ze Spółką stosownie do przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  8. Klient może w każdej chwili wycofać swoją zgodę na otrzymywanie newslettera od Spółki po uprzednim zalogowaniu na swoje Konto lub kontaktując się z BOK pod adresem biuro@kuchniavikinga.pl a w przypadku wyrażenia zgody na otrzymywanie Newslettera od podmiotów współpracujących ze Spółką – na zasadach opisanych przez te podmioty w tzw. klauzuli informacyjnej.
  9. Administratorem Danych osobowych przekazanych przez Klienta w związku ze zgodą na otrzymywanie Newslettera jest podmiot – nadawca Newslettera.
  10. Spółka nie ponosi odpowiedzialności za przetwarzanie danych osobowych przekazanych przez Klienta podmiotom współpracującym ze Spółką w związku ze zgodą na otrzymywanie od tych podmiotów Newslettera.
  11. Spółka jest Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Serwisie Aplikacji oraz na kontach Spółki w Portalach Społecznościowych a zasady przetwarzania danych osobowych, w tym możliwość ich poprawiania/zmiany/usunięcia uregulowane zostały w Polityce Prywatności.

§ 6
LEAD MAGNETS

  1. Za pośrednictwem Serwisu, w Aplikacji lub na kontach na Portalach Społecznościowych Spółka może udostępniać Klientom tzw. okna wyboru ( checkbox), formularze online, w tym w szczególności formularze w formie ankiety, w zamian za uzupełnienie których oczekuje podania wskazanych w nich danych osobowych oraz zapisania się na listę subskrybentów Newslettera otrzymywanego od Spółki, Spółka nieodpłatnie udostępniać będzie treści lub usługi cyfrowe oferowane w konkretnym zaproszeniu do zapoznania się z ofertą , pobrania treści cyfrowej lub skorzystania z usługi cyfrowej.
  2. Zamieszczona w Serwisie, Aplikacji lub na Profilach Społecznościowych oferta Spółki skorzystania ze wskazanej w ofercie treści lub usługi cyfrowej jest ofertą skierowaną wyłącznie do osób fizycznych i z chwilą oznaczenia okna wyboru lub wysłania przez Klienta prawidłowo wypełnionego formularza dochodzi do zawarcia Umowy o dostarczenie treści lub usługi cyfrowej pomiędzy Klientem a Spółką na warunkach określonych w ofercie, a w zakresie nie objętym ofertą – na warunkach wynikających z niniejszego Regulaminu.
  3. Wskazana w ust.2 umowa jest umową nieodpłatną w tym znaczeniu, że Spółka nie pobiera od Klienta jakichkolwiek opłat z wyjątkiem pozyskania od Klienta wskazanych danych osobowych oraz tych danych kontaktowych, które są niezbędne do realizacji ww. umowy. Podanie przez Klienta innych niż wskazane przez Spółkę dane jest dobrowolne.
  4. Po akceptacji przez Klienta okna wyboru lub akceptacji w formularzu przycisku “wyślij” oraz po weryfikacji prawidłowości przekazanych danych, w tym udzielonych odpowiedzi w formularzu, na wskazane przez Klienta dane kontaktowe niezwłocznie zostaną przekazane treści lub usługi cyfrowe objęte ww. umową.
  5. Podanie przez Klienta nieprawdziwych danych, w tym podanie pseudonimów lub posłużenie się anonimem skutkuje nieważnością umowy, a osoba podająca takie dane jest odpowiedzialna za szkodę wyrządzoną Spółce za podanie nieprawdziwych danych w celu uzyskania nieodpłatnych treści lub usług cyfrowych.
  6. Objęte umową treści cyfrowe zostaną przekazane w formie oraz formacie wskazanym w zaproszeniu do skorzystania z danej oferty Spółki.
  7. Do treści przekazywanych w formularzach znajdują odpowiednie zastosowanie postanowienia Regulaminu.
  8. Spółka nie zapewnia aktualizacji dostarczanych treści cyfrowych.
  9. W pozostałym zakresie znajdują zastosowanie odpowiednie postanowienia niniejszego odnoszące się odpowiednio do:
    1. wymagań sprzętowych oraz oprogramowania, niezbędnych do skorzystania z oferowanych treści lub usług cyfrowych postanowienia Regulaminu odnoszące się do takich wymagań w zależności od rodzaju urządzenia z którego korzysta Klient,
    2. w zakresie praw własności intelektualnej do przekazywanych treści cyfrowych – do postanowień opisanych jako:”Prawa własności intelektualnej”,
    3. niezgodności dostarczonej treści lub usługi cyfrowej( w tym rozpatrywanie tzw. wcześniej reklamacji) – postanowienia opisane jako “ Reklamacje Usług świadczonych przez Spółkę”,
    4. w zakresie zasad rozwiązania lub odstąpienia od umowy – postanowienia opisane jako” Rozwiązanie umów”,
    5. w zakresie pozasądowego rozstrzygania sporówpostanowienia opisane jako “Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń”,
    6. w zakresie przetwarzania danych osobowych i stosowanych plików cookies Polityka Prywatności.
  10. Do umów o dostarczanie treści lub usług cyfrowych, w tym za zgodność dostarczanych treści lub usług cyfrowych zgodnie z umową, odpowiedzialności Spółki – zastosowanie znajdują bezwzględnie obowiązujące przepisy zawarte w ustawie o prawach konsumenta.

§ 7
ŚWIADCZENIE USŁUG ZA POŚREDNICTWEM APLIKACJI KUCHNIA VIKINGA

  1. Aplikacja “ Kuchnia Vikinga” jako narzędzie zintegrowane z Serwisem jest oprogramowaniem dostępnym na:
    1. Google Play – w przypadku urządzenia mobilnego z systemem Android lub
    2. Apple App Store – w przypadku urządzenia mobilnego z systemem iOS.
  2. Aplikacja jest dedykowana do wykorzystania na urządzeniach mobilnych z systemem operacyjnym Android w wersji nie niższej niż 6.0 i dostępem do Google Play Store lub z systemem operacyjnym iOS w wersji nie niższej niż 11.3 (urządzenie musi być nie starsze niż iPhone 5S) i dostępem do Apple App Store.
  3. Do poprawnego korzystania z Aplikacji nie jest konieczne spełnienie szczególnych warunków technicznych i wystarczające są:
    1. dostęp do Internetu,
    2. standardowy, aktualizowany bieżąco system operacyjny,
    3. standardowa, aktualizowana bieżąco przeglądarka internetowa,
    4. posiadanie aktywnego adresu e-mail.
  4. Poza warunkami wskazanymi powyżej warunkiem koniecznym jest aby na urządzeniu mobilnym nie były zainstalowane modyfikacje systemu operacyjnego, pochodzące od innych podmiotów niż dostawcy tych systemów, a zwłaszcza modyfikacje mające na celu złamanie zabezpieczeń tego systemu lub zabezpieczeń urządzenia mobilnego.
  5. Po pobraniu Aplikacji, zainstalowaniu na wybranym urządzeniu mobilnym oraz wyrażenia niezbędnych zgód przez Klienta zostaje zawarta umowa świadczenia usług drogą elektroniczną na czas nieokreślony pomiędzy Klientem a Spółką i na warunkach wskazanych w niniejszym Regulaminie.
  6. Każdorazowe logowanie do Aplikacji następuje przy użyciu danych wskazanych przez Klienta w formularzu rejestracyjnym. Zamknięcie Aplikacji, zakończenie transmisji danych, utrata połączenia bądź wyłączenie urządzenia nie powodują automatycznego wylogowania z Aplikacji. Wylogowania należy dokonywać używając właściwego przycisku w menu Aplikacji.
  7. W przypadku zgubienia, kradzieży lub utraty z innych przyczyn urządzenia mobilnego z zainstalowaną Aplikacją, Klient powinien niezwłocznie dokonać zgłoszenia tego faktu Spółce za pośrednictwem za pośrednictwem poczty elektronicznej do Działu Obsługi Klienta Spółki na adres biuro@kuchniavikinga.pl) lub telefonicznie (+48 22 230 24 00) w Dni Robocze w godzinach od 7.00.do 22.00;
  8. Spółka dokłada wszelkich starań aby korzystanie z Aplikacji gwarantowało Klientom odpowiedni poziom bezpieczeństwa teleinformatycznego. Jednakże z uwagi na korzystanie z Aplikacji przy pomocy różnorodnych urządzeń mobilnych, poziom ich zabezpieczenia przez Klientów a także na zmieniającą się specyfikę technologii informatycznych nie można wykluczyć ujawnienia w przyszłości podatności Aplikacji na określone zagrożenia. Z tego względu Spółka zaleca nie tylko prawidłowe zabezpieczenia Konta Klienta odpowiednim hasłem, zabezpieczanie urządzenia mobilnego przed złośliwym oprogramowaniem, ale przede wszystkim dokonywanie aktualizacji Aplikacji przygotowanej i zalecanej przez Spółkę.
  9. W celu bezpiecznego korzystania z Aplikacji, jak również w celu poprawy jej funkcjonalności, Spółka zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w Aplikacji z innych przyczyn niż wskazane w § 16 i które nie będą wymagały zmian Regulaminu w trybie tam wskazanym. Ważną przyczyną zmiany w Aplikacji jest:
    1. zmiana, rozbudowa lub ulepszenie sposobu wyświetlania treści dostępnych w Aplikacji;
    2. ulepszenie funkcjonalności Aplikacji w celu poprawy jakości świadczonych usług,
    3. dostosowanie Aplikacji do zmian w środowisku technicznym Spółki (tj. w szczególności wykorzystywanego przez Spółkę sprzętu lub oprogramowania),
    4. zmiany wynikające z konieczności dostosowania Aplikacji do wymogów dostawców sklepów z aplikacjami (np. Google Play Store, czy Apple App Store).
  10. W pozostałym zakresie, w kwestiach związanych z korzystaniem z usług oferowanych w Aplikacji znajdują zastosowanie odpowiednie postanowienia niniejszego Regulaminu.

§ 8
USŁUGI PARTNERÓW SPÓŁKI ŚWIADCZONE DROGĄ ELEKTRONICZNĄ I DOSTĘPNE W KUCHNIAVIKINGA.PL

  1. Do dnia wskazanego w § 3 ust. 2 zamieszczony na stronie Serwisu Panel Klienta, jest narzędziem współpracującego ze Spółką Partnera MASTERLIFE SOLUTIONS Sp. z o.o.- właściciela i operatora internetowej platformy handlowej działającej pod adresem https://dietly.pl/, zwanej dalej Platformą Dietly.pl
  2. Za prawidłowe działanie Panelu Klienta, do dnia wskazanego w ust.1, powyżej odpowiedzialny jest Partner, zaś Użytkownik decydujący się na założenie Konta Klienta w Panelu Klienta zostanie poproszony o zapoznanie się z regulaminem oraz polityką prywatności obowiązującą na www.dietly.pl.
  3. Wyrażenie wskazanych w ust. 2 zgód jest dobrowolne, ale niezbędne dla skutecznej rejestracji i zalogowania się do Panelu Klienta. Ponieważ wyrażenie wskazanych wyżej zgód jest równoważne z akceptacją postanowień zawartych w regulaminie i polityce prywatności Platformy Dietly.pl zalecane jest wcześniejsze zapoznanie się z tymi dokumentami.
  4. W przypadku stwierdzenia niezgodności świadczonej usługi cyfrowej z postanowieniami regulaminu Platformy Dietly.pl należy zgłaszać na adres poczty elektronicznej: kontakt@dietly.pl.
  5. Żadne postanowienie niniejszego Regulaminu nie ma na celu wyłączać ani ograniczać postanowień regulaminu Dietly.pl. w zakresie warunków korzystania z ich usług elektronicznych. Niniejszy Regulamin dotyczy wyłącznie warunków zawarcia Umowy i korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Spółkę i pozostaje bez wpływu na odpowiedzialność właściciela Dietly.pl. za działanie jego usług elektronicznych. W przypadku gdyby postanowienia niniejszego Regulaminu dotyczące usług elektronicznych kolidowały z warunkami regulaminu Platformy Dietly.pl, pierwszeństwo stosowania w tym zakresie przysługuje odpowiednim postanowieniom regulaminu Dietly.pl.
  6. Zapisy niniejszego paragrafu obowiązują wyłącznie do dnia wskazanego w ust.1.

§ 9
WARUNKI ZAWARCIA UMOWY SPRZEDAŻY I DOSTAWY ZAMÓWIENIA

  1. Za pośrednictwem Serwisu lub Aplikacji możliwe jest zawarcie umowy o świadczenie usług w zakresie przygotowania, sprzedaży i dostarczania Diet i/lub Produktów prezentowanych na stronach Serwisu Internetowego i Aplikacji, objętych przez Klienta Zamówieniem i zwanej w dalszych postanowieniach Umową Sprzedaży.
  2. Szczegółowe informacje o Dietach, a w szczególności o składających się na nie posiłkach, kluczowych składnikach, kaloryczności, dodatkach, strefach dostaw, cenie, rabatach czy dodatkowych opcjach związanych z Zamówieniem podane są na stronach Serwisu Internetowego oraz w Aplikacji w szczególności w opisie danej diety przed rozpoczęciem składania Zamówienia.
  3. Ceny Usług uwidocznione na stronach Serwisu Internetowego i Aplikacji, podane są w złotych polskich i zawierają należne z tego tytułu podatki i opłaty. O łącznej cenie wraz z podatkami, a także o kosztach dostawy oraz o innych ewentualnych kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat – o obowiązku ich uiszczenia, Klient jest informowany w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
  4. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem i Spółką następuje po uprzednim złożeniu Zamówienia przez Klienta za pośrednictwem interaktywnego formularza Zamówienia, akceptacji niniejszego Regulaminu oraz Polityki Prywatności obowiązującej zarówno w odniesieniu do Serwisu jak i Aplikacji,, oznaczenia pola “zamawiam i płacę” lub “ płacę” i potwierdzeniu przyjęcia Zamówienia do realizacji przez Spółkę.
  5. Akceptacja Regulaminu oraz Polityki Prywatności oznacza, że Klient zapoznał się z treścią tych dokumentów i je akceptuje.
  6. Akceptując warunki Umowy Sprzedaży Klient wyraża zgodę na dostawę Diet i/lub Produktów przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy i zobowiązuje się do dokonania zapłaty za Diety i/lub Produkty dostarczone przez Spółkę do dnia doręczenia oświadczenia Klienta o odstąpieniu oraz zapłaty za Diety i/lub Produkty objęte Zamówieniem na 2 ( dwa ) kolejne dni robocze po dacie odstąpienia przez Klienta od Umowy, będące dniami, w trakcie których Spółka dokonała już zatowarowania pod Zamówienie Klienta, zaś samo Zamówienie jest w trakcie przygotowywania o ile Zamówienie obejmowało dni po dacie odstąpienia.
  7. Złożenie Zamówienia może nastąpić za pomocą interaktywnego formularza dostępnego w Panelu Klienta po skutecznym zarejestrowaniu się i zalogowaniu przez Klienta lub za pomocą interaktywnego formularza dostępnego w Serwisie i Aplikacji dla Klientów chcących złożyć Zamówienie bez konieczności rejestracji ( tzw. Zamówienie Gościnne).
  8. W formularzu konieczne jest podanie prawdziwych danych kontaktowych Klienta niezbędnych do realizacji Zamówienia. Na etapie składania Zamówienia następuje również wybór Diety, terminu, czasu i miejsca dostawy oraz wybór oferowanych dodatkowych opcji np. wybór menu czy dodatków.
  9. W celu dostawy Zamówienia do jednego z punktów “Viking Point,”których aktualna lista dostępna jest w Serwisie oraz w Aplikacji– należy wybrać taką opcję dostawy: “ dostawa do Viking Point” i wybrać jeden, z dostępnych w “Viking Point”.Wybranie tej opcji oznacza zlecenie i zgodę na taką formę dostawy Zamówienia.
  10. Niektóre pola w formularzu zostały oznaczone jako obowiązkowe i niezbędne do skutecznego złożenia Zamówienia zaś pozostałe jako dobrowolne, ale ułatwiające kontakt lub dostawę Diety. Pominięcie przez Klienta pól oznaczonych jako obowiązkowe uniemożliwi złożenie Zamówienia.
  11. Składając Zamówienie Klient, może dodatkowo wskazać w formularzu w polu “ Uwagi do adresu “ w szczególności dodatkowe zlecenia i zgody, co do warunków realizacji dostawy, takie jak:
    1. informacje ułatwiające dostęp do miejsca dostawy, a w szczególności do budynków wielorodzinnych podając w tym celu np. kod do klatki czy innego wspólnego wejścia i wskazać miejsce oraz sposobu dostawy. Brak wskazania sposobu dostawy oznacza wybór opcji “dostawa pod drzwi”, przez którą rozumie się zgodę na dostawę zrealizowaną poprzez pozostawienie Diety i/lub Produktów bezpośrednio przed drzwiami wejściowymi do lokalu w przypadku budynków wielorodzinnych lub drzwiami wejściowymi do budynku jednorodzinnego, lub przed/pod/za furtką/bramą prowadzącą do posesji, na której znajduje się budynek jednorodzinny i do którego nie jest możliwy bezpośredni dostęp,
    2. zgodę na informowanie Klienta SMS o realizowanej dostawie pod wskazany adres,
    3. zgodę na dzwonienie lub pukanie w wybranym Okresie Dostawy i dniu dostawy bezpośrednio do drzwi pod wskazanym w Zamówieniu adresem,
    4. zgodę na pozostawienie Zamówienia w przygotowanym przez Klienta specjalnym koszu/pojemniku lub torbie w miejscu wskazanej przez Klienta dostawy .
  12. W przypadku:
    1. dostawy do budynków jednorodzinnych, w których nie jest możliwy bezpośredni dostęp do drzwi wejściowych Klient może wskazać w formularzu konkretne miejsce dostawy w granicach wejścia na posesję, na której znajduje się budynek jednorodzinny. Dodatkowo Klient, według własnego uznania, może w wyznaczonym miejscu pozostawić dodatkowo specjalny pojemnik/torbę ochraniającą Zamówienie przed warunkami atmosferycznymi po jego zrealizowaniu.W przypadku braku wskazania takiego miejsca, dostarczane Diety i/lub Produkty, będą pozostawione bezpośrednio przed wejściem na posesję. Brak pozostawienia przez Klienta specjalnego pojemnika/torby ochraniającej Zamówienie przed warunkami atmosferycznymi obciąża Klienta, zaś Spółka nie odpowiada za ewentualne szkody.
    2. do przedsiębiorstw, urzędów, zakładów pracy i podobnych miejsc, dostawa Diety i/lub Produktów jest możliwa wyłącznie w miejscu wyznaczonym przez administratora budynku oraz według sugestii Klienta wskazanej w formularzu, która nie może być sprzeczna z obowiązującymi w danym budynku zarządzeniami czy zgodami administratora budynku.
  13. W trakcie składania Zamówienia Klient może skorzystać z oferowanej usługi zwanej “Program z Wyborem Menu”, w ramach którego może dokonać wyboru konkretnego wariantu a następnie skomponować Zamówienie zgodnie z preferowaną kalorycznością i wybranymi posiłkami.
  14. Wymiana posiłków w ramach Programu z Wyborem Menu jest możliwa i dostępna jedynie w Serwisie i Aplikacji, jedynie w terminach wskazanych w Regulaminie i/lub bezpośrednio w Serwisie i Aplikacji. Po upływie wskazanych terminów zgodnie ze zdaniem poprzednim wymiana posiłków nie jest możliwa, a Klient otrzymuje Zamówienie zgodnie ze standardowym menu wskazanym na dany dzień.
  15. Prezentowane w Serwisie i Aplikacji menu Diet układane jest z kilkunastodniowym wyprzedzeniem i w związku z tym Spółka zastrzega sobie prawo do modyfikacji menu z uwagi na okoliczności pozostające poza kontrolą czy bezpośrednim wpływem Spółki, a w szczególności w przypadku zaistnienia takich sytuacji jak brak dostawy surowców czy ich złej jakości. Zmodyfikowane menu będzie kompatybilne z daną Dietą, jej kalorycznością, dopasowane smakowo i jakościowo.
  16. Spółka gwarantuje zachowanie tzw. ciągu chłodniczego do momentu przekazania Zamówienia bezpośrednio Klientowi, a w przypadku skorzystania z dodatkowych wskazówek Klienta takich jak sposób dostawy ub dostawa do wskazanego przez Klienta kosza lub pojemnika termicznego czy torby – do chwili pozostawienia Zamówienia w sposób wskazany przez Klienta. Spółka nie ponosi odpowiedzialności za warunki przechowywania Zamówienia po ich dostarczeniu Klientowi w sposób opisany w ust.12 powyżej.
  17. W celu zachowania jak najlepszej jakości dostarczanych Diet Spółka sugeruje aby Klienci korzystali z dodatkowych zleceń i zgód wskazanych w ust. 10 powyżej, a w przypadku zgody na pozostawienie Zamówienia w koszu/pojemniku czy torbie w okresie letnim zaopatrywali je w tzw. chłodziwo.
  18. Wskazanie w formularzu dodatkowych dobrowolnych opcji dostawy tj. sposobu dostawy jak i dostawa w oznaczonym w formularzu konkretnym miejscu – oznacza zgodę Klienta na taką dostawę a pozostawienie Diety w oznaczony sposób – za skutecznie doręczoną Dietę i/lub Produkty.
  19. Proces składania Zamówienia kończy kliknięcie w przycisk finalizujący Zamówienie opisany jako “Zapłać”. Kliknięcie w ten przycisk stanowi oświadczenie woli Klienta prowadzące do zawarcia umowy w zakresie przygotowania, sprzedaży dostawy Diety i/lub Produktów i/lub innych usług wskazanych w Zamówieniu.
  20. Podana na końcu Zamówieniu kwota stanowi całkowitą kwotę z tytułu realizacji Umowy Sprzedaży jaką Klient zobowiązany będzie zapłacić wraz z należnym podatkiem i opłatami, w tym koszty dostawy, chyba że co innego wynika z informacji przekazanych przez Spółkę i wspólnych ustaleń z Klientem.
  21. Składając Zamówienie Klient wyraża zgodę na otrzymywanie paragonów lub faktur elektronicznych i upoważnia Usługodawcę do wystawiania faktur VAT bez podpisu osoby upoważnionej do ich odbioru oraz przesłania ich w formie elektronicznej na adres e-mail wskazany w Zamówieniu.
  22. W celu wystawienia faktury przez Spółkę za Zamówienie – Klient niebędący Konsumentem jest zobowiązany do oznaczenia takiego żądania w formularzu i podania pełnych danych, na które powinna być wystawiona faktura. Podanie przez Klienta danych do faktury oznacza wyrażenie woli zawarcia Umowy Sprzedaży jako przedsiębiorca.
  23. Po kliknięciu przycisku “ zamawiam i płacę lub “ zapłać” Klient zostanie niezwłocznie przekierowany do dokonania płatności online.
  24. Po złożeniu i opłaceniu Zamówienia Spółka niezwłocznie potwierdza przyjęcie Zamówienia do realizacji za pośrednictwem wiadomości wysłanej pocztą elektroniczną na adres poczty elektronicznej Klienta wskazany w Zamówieniu. Z chwilą otrzymania przez Klienta potwierdzenia od Spółki dochodzi do zawarcia Umowy Sprzedaży pomiędzy Klientem a Spółką.
  25. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawieranej Umowy Sprzedaży następuje poprzez:
    1. udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Serwisu oraz w Aplikacji przed dokonaniem zakupu,
    2. przesłania Klientowi wiadomości e-mail, o której mowa w pkt 14 powyżej oraz
    3. wystawienie dowodu zakupu.
  26. Informacja o dokonanym zakupie jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie teleinformatycznym Spółki.
  27. Spółka, wystawi i prześle Klientowi paragon fiskalny bądź fakturę VAT w wersji elektronicznej obejmującą Zamówione przez Klienta Diety i/lub inne Produkty z oferty Usługodawcy. Paragon fiskalny lub faktura zostanie przesłana na podany w trakcie składania przez Klienta Zamówienia adres e-mail w terminie 3 ( trzech) dni roboczych od dnia złożenia Zamówienia.
  28. Wszelkie żądania Klientów wystawienia faktury lub zmiany danych identyfikacyjnych na fakturze będą uwzględniane tylko wówczas o ile będzie to zgodne z obowiązującymi przepisami.
  29. W przypadku wystawienia przez Spółkę paragonu fiskalnego bez numeru NIP -żądanie Klienta wystawienia ponownie paragonu fiskalnego z podanym przez Klienta numerem NIP – nie zostanie uwzględnione. Również nie zostanie uwzględnione żądanie ponownego wystawienia przez Spółkę paragonu fiskalnego bez numeru NIP, jeżeli Klient żądał wystawienia paragonu fiskalnego z numerem NIP.
  30. Umowa może być prawidłowo wykonana przez Spółkę wyłącznie pod warunkiem podania przez Klienta prawidłowych i pełnych danych kontaktowych podczas składania Zamówienia. Klient jest zobowiązany do natychmiastowego zgłoszenia wszelkich nieścisłości co danych podanych w formularzach, a także dotyczących płatności online.

§ 10
SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI

  1. Spółka udostępnia następujące sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży :
    1. za pośrednictwem Serwisu Tpay lub innego operatora płatności wskazanego w Serwisie oraz Aplikacji lub
    2. systemu płatności mobilnych oferowanej przez bank Klienta w postaci kodu Blik.
  1. Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 24h od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży nie później jednak niż na 48 godzin przed rozpoczęciem Okresu Dostaw wskazanego w Zamówieniu. Opóźnienie w płatności Klienta może powodować przesunięcie Okresu Dostaw o czas powstałego opóźnienia, o czym Klient zostanie poinformowany przez Spółkę.
  2. Przekazanie środków Spółce następuje z chwilą uznania rachunku bankowego Spółki, chyba że Spółka wcześniej poinformuje Klienta o skutecznym przekazaniu środków za Zamówienie.
  3. Zamówienie nie zostanie zrealizowane jeśli wartość przekazanych przez Klienta środków będzie niższa niż ostateczna ( końcowa) wartość wskazana w Zamówieniu.

§ 11
SPOSÓB I TERMIN WYKONANIA UMOWY SPRZEDAŻY

  1. Usługi dostawy zamówionych Diet świadczone są przez Spółkę wyłącznie na obszarze Strefy Dostaw. Strefy Dostaw wskazane są Klientowi na stronach Serwisu oraz w Aplikacji w zakładce informacyjnej „Strefy dostawy”, a także w trakcie składania Zamówienia.
  2. Usługi świadczone są zgodnie z ich opisem przedstawionym Klientowi na stronach Serwisu oraz w Aplikacji przed złożeniem Zamówienia.
  3. Spółka nie pobiera od Klienta kosztów dostawy. Koszty dostawy (w tym opłaty za transport i dostarczenie) wliczone są w końcową cenę wskazaną w podsumowaniu Zamówieniu.
  4. Dostawy realizowane są transportem własnym Spółki, przy czym Spółka może również korzystać z pomocy zawodowych firm przewozowych, o których wyborze sam zadecyduje.
  5. Umowa Sprzedaży między Klientem i Spółką zawierana jest na czas określony obejmujący wybrany w Zamówieniu Okres Dostaw.
  6. Wybór Okresu Dostaw następuje w interaktywnym kalendarzu w trakcie składania Zamówienia przy czym złożenie Zamówienia możliwe jest wyłącznie na dni następujące po ( dwóch) dni roboczych od dnia w którym składane jest Zamówienie i musi obejmować co najmniej 1 ( jeden) dzień kalendarzowy.
  7. Zmiana terminu lub miejsca dostawy tzw. Zamówienia gościnnego po jego opłaceniu możliwa jest jedynie do godziny 5 rano na dwa dni robocze przed dniem pierwszej dostawy, której termin jest zmieniany, a w przypadku zmiany Zamówienia dostarczanego w sobotę i/lub niedzielę – w czwartek do godziny 5 rano. Zgłoszenie zmiany Zamówienia powinno nastąpić bezpośrednio do BOK ww. terminach i do podanej tam godziny.
  8. Klient zalogowany do Panelu Klienta może, z poziomu udostępnionych w Panelu funkcjonalności, wprowadzać zmiany do Umowy Sprzedaży, np. w zakresie wybranej diety, zestawu posiłków, adresu czy Okresu Dostaw. Dokonane przez Klienta zmiany są wiążące dla Spółki pod warunkiem ich wprowadzenia przez Klienta w Panelu do godziny 5 rano na dwa dni robocze przed dniem pierwszej dostawy, której termin jest zmieniany przez Klienta, a w przypadku zmiany Zamówienia dostarczanego w sobotę i/lub niedzielę – w czwartek do godziny 5 rano.
  9. Z uwagi na ruchome dni świąteczne w Polsce oraz nadzwyczajne sytuacje niezależne od Spółki, na skutek których istniałoby zagrożenie, że przyznane Klientom prawo do zmiany, o których mowa w ust. 7 oraz 8 powyżej, byłoby niemożliwe do zrealizowania, Spółka zastrzega sobie możliwość zawieszenia usługi w tym zakresie. W przypadku dni świątecznych taka informacja zostanie zakomunikowana Klientom z odpowiednim wyprzedzeniem, tak aby mogli skorzystać z możliwości dokonania zmian w Zamówieniu o których mowa odpowiednio w ust. 7 i 8 powyżej. W przypadku sytuacji nadzwyczajnych – informacja o zawieszeniu usługi pojawi się w Serwisie i Aplikacji.
  10. Spółka świadczy Usługę cyklicznie przez cały Okres Dostaw. Produkty dostarczane są Klientowi każdego dnia wskazanego w Okresie Dostaw i w godzinach wskazanych w Zamówieniu. W przypadku wskazania przez Klienta innej godziny dostawy niż przedział czasowy wskazany przez system informatyczny obsługujący Zamówienie, realizacja Zamówienia we wskazanych przez Klienta godzinach może, ale nie musi być zrealizowana o ile nie zostanie wyraźnie potwierdzona przez BOK. W braku potwierdzenia Zamówienie zostanie zrealizowane w godzinach wynikających z przedziału czasowego generowanego przez system informatyczny w Serwisie oraz w Aplikacji.
  11. Jeżeli Okres Dostaw obejmuje również dni inne niż Dni Robocze, to posiłki przewidziane na te dni (dzień) dostarczane są zgodnie z Okresem Dostaw.
  12. Spółka zastrzega sobie prawo powiadomienia Klienta o zmianie terminu dostawy Zamówienia przypadającego na inne dni niż Dni Robocze. Powiadomienie zostanie dokonane za pośrednictwem wiadomości tekstowej wysłanej na na numer telefonu Klienta wskazany w Zamówieniu oraz poinformuje w Serwisie oraz w Aplikacji o zmianie terminu dostaw przypadających w weekendy lub inne dni nie będące Dniami Roboczymi. W przypadku dostawy weekendowej, posiłki przewidziane na sobotę i niedzielę dostarczane będą najpóźniej w godzinach nocnych z piątku na sobotę, dostawy przypadające w inne dni nie będące Dniami Roboczymi – zgodnie z informacją podaną przez Spółkę.
  13. Klient może skorzystać także z odbioru osobistego zamówionych posiłków w jednym z dostępnych na terenie kraju punktów stacjonarnych Viking Point. Lista punktów stacjonarnych “Viking Point” wraz z ich adresami oraz godzinami otwarcia jest dostępna w Serwisie oraz w Aplikacji Klient obowiązany jest do odbioru osobistego posiłków po otrzymaniu wiadomości SMS z informacją o ich gotowości do odbioru. Odbiór osobisty posiłku możliwy jest w godzinach otwarcia wybranego punktu Viking Point, nie później jednak niż do upłynięcia jego terminu przydatności do spożycia. Przeterminowane i nieodebrane posiłki mogą zostać poddane utylizacji przez pracowników punktu Viking Point. W takim przypadku Spółka nie ponosi odpowiedzialności za nieodebrane i przeterminowane posiłki.
  14. W przypadku nieobecności Klienta w momencie dostawy pod adresem wskazanym w Zamówieniu, osoba realizująca dostawę lub osoby z BOK podejmują próbę kontaktu z Klientem w celu zrealizowania dostawy w tym samym dniu w Okresie Dostaw.
  15. W przypadku braku możliwości realizacji dostawy z przyczyny leżącej po stronie Klienta (np. nieobecność pod wskazanym w Zamówieniu adresem) Spółka jest uprawniona do złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy w ciągu 7 dni od dnia, w którym dostawa nie doszła do skutku. Zwraca w tym terminie Klientowi uiszczoną kwotę, za wyjątkiem kosztów dostawy, stosując metodę płatności wybraną przy składaniu Zamówienia.
  16. W przypadku braku dostawy Produktów w dniu określonym w Okresie Dostaw – Klient obowiązany jest zgłosić ten fakt do Biura Obsługi Klienta najpóźniej do godz. 10:00 tego samego dnia, w którym miała nastąpić planowo dostawa. Zastrzeżenie, o którym mowa w zdaniu poprzednim, nie ma na celu wyłączać ani ograniczać praw ustawowych Klienta będącego Konsumentem w zakresie odpowiedzialności Spółki za niewykonanie lub nienależyte spełnienie świadczenia a jedynie przy współpracy z Klientem podjąć działania zmierzające do należytego wykonania Umowy.
  17. Wszelkie bieżące sprawy związane ze świadczeniem Usługi Klient powinien konsultować ze Spółką za pośrednictwem Biura Obsługi Klienta.
  18. Zestawy posiłków przygotowanych w ramach Usługi mogą ulegać zmianom zgodnie z menu aktualizowanym przez Spółkę w Serwisie oraz w Aplikacji Zmiany w menu pozostają bez wpływu na założenia Diety wybranej przez Klienta podczas składania Zamówienia na Usługę.
  19. Zdjęcia i opisy Produktów prezentowane w Serwisie oraz w Aplikacji są materiałami poglądowymi, mającymi na celu jedynie umożliwienie Klientowi wyrobienie sobie ogólnego wyobrażenia o właściwościach, wyglądzie i parametrach zamawianych Produktów. Wygląd Produktów na zdjęciach i sposób jego prezentacji może się różnić od wyglądu dostarczanego Produktu.
  20. Klient obowiązany jest do bieżącej aktualizacji danych swojego konta w Panelu Klienta w razie ich zmiany.

§ 12
ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA WYKONANIE UMOWY

  1. Spółka świadczy usługi z zachowaniem należytej staranności wynikającej z zawodowego charakteru prowadzonej działalności i zobowiązuje się dostarczać usługi świadczone drogą elektroniczną jaki i zamówione Diety i/lub Produkty zgodnie z Umową Sprzedaży. Umowa Sprzedaży Usługa wykonywana jest zawsze w oparciu o dokonane przez Klienta wybory i przekazane w Zamówieniu informacje, z zastrzeżeniem postanowień Regulaminu oraz ust.5 i kolejnych poniżej.
  2. Spółka zarówno na stronie kuchniavikinga.pl, w Aplikacji, jak i na etykietach Produktów informuje Klientów w szczególności o znajdujących się w nich alergenach oraz poszczególnych składnikach czy kaloryczności, zaś Klient zobowiązany jest do zapoznania się tymi informacjami i upewnienie się, że w jego przypadku nie znajdują zastosowania żadne przeciwwskazania zdrowotne.
  3. Spółka dokłada należytej staranności w celu aktualizacji i weryfikacji danych publikowanych w Serwisie Kuchniavikinga.pl oraz w Aplikacji, jednak dane te mają charakter wyłącznie informacyjny – nie zawierają one wiążących zaleceń dietetycznych, porad lekarskich ani innych porad specjalistycznych, dlatego też nie mogą stanowić wyłącznej podstawy jakichkolwiek decyzji podejmowanych przez Klienta, które mogą mieć wpływ na jego stan zdrowia. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości Klienta, co do braku przeciwwskazań do spożywania zamawianych posiłków, Klient powinien skonsultować je z lekarzem specjalistą.
  4. Spółka nie ponosi odpowiedzialności za niezrealizowanie Umów z powodu działania siły wyższej.
  5. Spółka nie ponosi odpowiedzialności za złe samopoczucie Klienta czy negatywne reakcje na zakupione Diety i/lub Produkty, w tym reakcje alergiczne wynikające ze stanu zdrowotnego Klientów z uwagi na fakt że Spółka nie zbiera danych o stanie zdrowia Klientów, nie posiada informacji o innych spożywanych przez klientów środkach spożywczych czy lekach wchodzących w interakcję ze sprzedawanymi Dietami i/lub Produktami.
  6. Spółka nie ponosi również odpowiedzialności za brak spodziewanych przez Klientów efektów zamawianych Diet.
  7. Klient obowiązany jest do współdziałania ze Spółką w celu prawidłowej realizacji zawartych Umów.
  8. Ryzyko utraty lub uszkodzenia zamówionych Diet i/lub Produktów przechodzi na Klienta w chwili pozostawienia przez Spółkę lub firmę świadczącą usługi transportowe Diet i/lub Produktów w miejscu wskazanym w Zamówieniu przez Klienta. Z uwagi na dostawę Diet i/lub Produktów w godzinach nocnych lub wczesnoporannych Klient może wskazać dodatkowe informacje w specjalnym oknie podczas składania Zamówienia.
  9. W przypadku braku zgodności dostarczanej usługi świadczonej drogą elektroniczną lub Diety i/lub Produktu z Umową, zastosowanie znajdują postanowienia niniejszego Regulaminu oraz powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
  10. W stosunku do Klientów niebędących Konsumentami odpowiedzialność Usługodawcy za niezgodność Produktów z Umową regulowana jest ogólnymi zasadami wynikającymi z przepisów Kodeksu Cywilnego.

§ 13
ROZWIĄZANIE UMÓW

  1. Klient ma prawo rezygnacji z Usług świadczonych drogą elektroniczną w każdym czasie ze skutkiem natychmiastowym i bez konieczności podawania przyczyny poprzez:
    1. zaprzestanie korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Usługodawcę lub
    2. usunięcie Panelu Klienta, lub
    3. wysłanie wiadomości za pośrednictwem poczty elektronicznej wskazanej w Panelu Klienta lub w innych interaktywnych formularzach udostępnionych przez Usługodawcę na adres poczty elektronicznej Spółki: biuro@kuchniavikinga.pl
  2. Rozwiązanie umowy oraz odstąpienie powinno nastąpić w formie wyraźnego oświadczenia woli o zamiarze rozwiązania umowy lub odstąpieniu i powinno być przesłane na adres poczty elektronicznej: biuro@kuchniavikinga,.pl
  3. Zarówno oświadczenie woli Klienta o rozwiązaniu umowy o świadczenie usług elektronicznych jak i odstąpienie od niej powinno zawierać dokładne dane Klienta odstępującego od umowy. W celu weryfikacji tożsamości Klienta, Klient może być poproszony o dodatkowe dane podane w formularzu zakładania Konta Klienta lub innym formularzu, za pośrednictwem którego Klient podał swoje dane w celu dostarczenia mu usług świadczonych drogą elektroniczną.
  4. Niezależnie od innych środków przewidzianych przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa, Spółka ma prawo wypowiedzenia Umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną oraz prawo odmowy przekazania Klientowi potwierdzenia nowych Zamówień na Diety i/lub Produktów w każdym czasie ze skutkiem natychmiastowym w przypadku, gdy:
    1. Klient, pomimo wezwania przez Spółkę do zaniechania naruszeń, nadal w sposób rażący lub uporczywy narusza postanowienia niniejszego Regulaminu;
    2. Klient zalega z jakimikolwiek wymagalnymi należnościami na rzecz Spółki;
    3. działania Klienta naruszają dobra osobiste Spółki lub osób trzecich;
    4. pomimo wezwania przez Spółkę do współdziałania przy wykonaniu łączących go ze Spółką umów, Klient nie współdziała a w szczególności podaje nieprawdziwe dane, nieprawidłowo wskazuje termin lub miejsce dostawy lub inne dane, które uniemożliwiają prawidłowe wykonanie Umów.
  1. Oświadczenie Spółki o rozwiązaniu umów łączących go z Klientem następuje za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail podany przez Klienta w Panelu Klienta, a w przypadku braku konta w Panelu Klienta – za pośrednictwem poczty elektronicznej wskazanej w interaktywnym formularzu inicjującym świadczenie usług przez Spółkę.
  2. Rozwiązanie umowy o świadczenie usług elektronicznych polegających na utrzymaniu Konta Klienta w Panelu Klienta nie powoduje usunięcia informacji o złożonych Zamówieniach z wykorzystaniem Konta lub udzielonych zgodach, które to informacje Spółka będzie przechowywała do czasu upływu przedawnienia roszczeń z umowy zawartej ze Spółką.
  3. Spółka i Klient mogą także rozwiązać Umowę za porozumieniem stron na indywidualnie uzgodnionych warunkach.

§ 14
DANE DO KONTAKTU ZE SPÓŁKĄ

  1. Zasadniczą formą bieżącej komunikacji na odległość ze Spółką jest formularz kontaktowy dostępny na stronie https://kuchniavikinga.pl/kontakt/, za pośrednictwem Aplikacji, poczty elektronicznej (biuro@kuchniavikinga.pl) oraz pod numerem telefonu (+48 22 230 24 00) do Biura Obsługi Klienta, za pośrednictwem których można wymieniać z Usługodawcą informacje dotyczące świadczonych Usług.
  2. Z chwilą uruchomienia w Serwisie oraz w Aplikacji Panelu Klienta, administrowanego przez Spółkę, wszelkie pytania lub problemy techniczne związane z korzystaniem z tego narzędzia należy zgłaszać w sposób opisany w ust. 1 powyżej.

§ 15
REKLAMACJE USŁUG ŚWIADCZONYCH PRZEZ SPÓŁKĘ

  1. W przypadku braku zgodności usług świadczonych drogą elektroniczną i/lub Diet i/lub Produktów zgodnie z zawartą ze Spółką umową, z zastrzeżeniem § 11 ust.12, Klientowi przysługują uprawnienia określone w rozdziale 5a ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. W szczególności Klient ma prawo żądać wymiany Diety i/lub Produktu, a w określonych przez prawo przypadkach – obniżenia ceny Towaru lub odstąpienia od umowy.
  2. W celu zgłoszenia niezgodności usługi świadczonej drogą elektroniczną lub niezgodności Diety i/lub Produktu ( tzw. reklamacja) Klient, niezwłocznie od momentu stwierdzenia niezgodności, jednakże nie później niż w ciągu 14 dni, powinien skontaktować się bezpośrednio z Biurem Obsługi Klienta, za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail: biuro@kuchniavikinga.pl) lub za pośrednictwem interaktywnego formularza dostępnego w Aplikacji lub Serwisie pod adresem https://reklamacje.kuchniavikinga.pl/. Skorzystanie z dedykowanego formularza składania reklamacji jest rekomendowaną formą, gdyż znacznie przyspiesza i ułatwia proces składania reklamacji.
  3. Spółka zastrzega sobie prawo do potwierdzenia niektórych, bardziej złożonych i problematycznych reklamacji telefonicznych poprzez wysłanie potwierdzenia jej przyjęcia pocztą elektroniczną na adres poczty elektronicznej Klienta wskazany w Panelu Klienta, a w przypadku braku Panelu Klienta na inny udostępniony przez Klienta adres poczty elektronicznej w trakcie korzystania z Serwisu lub Aplikacji. Potwierdzenie będzie obejmowało zwięzły opis sprawy i datę zgłoszenia reklamacji. Brak sprzeciwu Klienta, w terminie nie dłuższym niż 5 dni, co do treści wiadomości zostanie potraktowany jako akceptacja stanu faktycznego i daty reklamacji.
  4. Bez względu na formę komunikacji zgłoszenia niezgodności usługi świadczonej drogą elektroniczną lub Diety i/lub Produktu, Użytkownik lub Klient jest zobowiązany do wskazania co najmniej:
    1. informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia niezgodności usługi lub Diety i/lub Produktu z zawartą ze Spółką umową,
    2. oczekiwań Użytkownika/Klienta;
    3. oraz danych kontaktowych zgodnych z danymi udostępnionymi w Serwisie, Aplikacji lub w Panelu Klienta.
  5. Przekazanie innych dodatkowych informacji, aniżeli wskazane w ust.4 powyżej, a w szczególności zdjęć, obrazujących stwierdzoną niezgodność może mieć wpływ na szybsze rozpatrzenie reklamacji.
  6. Spółka zastrzega sobie prawo żądania od Klienta udzielenia dodatkowych wyjaśnień niezbędnych do rozpatrzenia reklamacji, jeśli z treści reklamacji Klienta nie będą wynikały informacje wskazujące na niezgodność usługi świadczonej drogą elektroniczną lub Diety i/ lub Produktu z zawartą umową, zaś Klient jest zobowiązany do współpracy ze Spółką w tym zakresie.
  7. W przypadku, gdy przedmiotem reklamacji jest Dieta i/lub Produkt, Klient powinien dokonać jego zwrotu do Usługodawcy na adres najbliższego “Viking Point lub na adres Handlowa 5, 15-399 Białystok. Za zgodą Spółki Klient może zamiast dostarczania Produktu na wskazane wyżej adresy przesłać zdjęcia obrazujące niezgodność Diety i/lub Produktu z Umową i związaną z tym reklamacją Klienta.
  8. Spółka ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej doręczenia Spółce lub zgłoszenia telefonicznego w BOK.
  9. Informacja co do rozpatrzenia reklamacji jest przekazywana na adres e-mail obniżenie cen Klienta. Brak odpowiedzi we wskazanym w ust. 8 terminie oznacza pozytywne rozpatrzenie reklamacji.
  10. W przypadku gdy w związku z brakiem zgodności Diety i/lub Produktu z Umową Klient odstąpił od Umowy, Spółka zwraca Klientowi należność za reklamowany Produkt oraz adekwatne koszty jego przesyłki w terminie 14 dni od dnia pozytywnego rozpatrzenia reklamacji stosując metodę płatności wybraną przy składaniu Zamówienia reklamowanego Produktu.
  11. W przypadku braku zgodności usług świadczonych drogą elektroniczną i/lub Diet i/lub Produktów zgodnie z zawartą ze Spółką umową, stwierdzoną przez Spółkę w chwili dostarczenia Zamówienia, Spółka może we własnym zakresie dokonać reklamacji. W takim przypadku Spółka poinformuje Klienta za pośrednictwem poczty elektronicznej o wystąpieniu braku zgodności usługi z zawartą Umową np. opóźnienia w dostawie, braku dostawy, niepełnego Zamówienia lub uszkodzonego Zamówienia oraz, że reklamacja została automatycznie uznana i Spółka dokona zwrotu punktów Klientowi o wartości danego braku. Klient niezwłocznie, jednakże, nie później niż w terminie 3 dni od otrzymania wiadomości o automatycznej reklamacji, ma prawo żądać wymiany Diety i/lub Produktu, a w określonych przez prawo przypadkach – obniżenia ceny Towaru lub odstąpienia od umowy. Brak skierowania przez Klienta żądania do Spółki o czym mowa w zdaniu powyżej jest równoznaczny z akceptacją sposobu rozwiązania reklamacji. Po tym czasie Klient otrzyma zwrot punktów. Powyższe uprawnienie nie ogranicza Klienta do dochodzenia swych roszczeń na zasadach niniejszego Regulaminu.
  12. Klient w powyższym zakresie tj. § 15 ust. 11 powyżej Regulaminu, wyraża zgodę na otrzymanie wiadomości za pośrednictwem poczty elektronicznej także w godzinach pomiędzy 22:00 a 7:00 rano dnia następnego, co wynika ze sposobu dostawy i co Klient w pełni akceptuje.

§ 16
USTAWOWE PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

  1. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z zastrzeżeniem wyjątków, o których mowa w niniejszym Regulaminie. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia do Spółki przed jego upływem na adres poczty elektronicznej biuro@kuchniavikinga.pl.
  2. W celu wysłania oświadczenia Klient może posłużyć wzorem oświadczenia o odstąpieniu od umowy, stanowiącym załącznik do niniejszego Regulaminu. Skorzystanie z szablonu jest dobrowolne.
  3. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta m. in. w odniesieniu do Umów, których przedmiotem świadczenia są Diety i/lub Produkty :
    1. w stosunku do których Spółka poinformowała Klienta, przed rozpoczęciem świadczenia na jego rzecz przygotowania, sprzedaży i dostawy Diet i/lub Produktów oraz uzyskała zgodę Klienta, że po spełnieniu przez Usługodawcę dostawy Produktów, Klient utraci prawo do odstąpienia od Umowy w stosunku do dostarczonych Diet i/lub Produktów;
    2. ulegające szybkiemu zepsuciu lub mające krótki termin przydatności do użycia;
    3. dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, których po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    4. wyprodukowane według specyfikacji Konsumenta lub służące zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
    5. lub gdy są to umowy o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Usługodawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
  4. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
    1. dla umowy, w wykonaniu której Usługodawca wydaje rzecz, będąc zobowiązany do przeniesienia jej własności – od chwili objęcia rzeczy w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:
      1. obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części albo
      2. polega na regularnym dostarczaniu towarów przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy;
    2. dla pozostałych umów,w tym umów o świadczenie usług drogą elektroniczną) – od dnia zawarcia umowy.
  1. W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
  2. Jeżeli przedmiotem umowy była sprzedaż Diet i/lub Produktów, Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta, ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić tę rzecz Usługodawcy lub przekazać ją osobie upoważnionej przez Usługodawcę do odbioru, chyba że Usługodawca zaproponował, że sam odbierze rzecz. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem na adres Spółki Handlowa 5, 15-399 Białystok
  3. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta, zobowiązany jest zwrócić podlegające zwrotowi DIety i/lub Produkty w stanie niezmienionym, zaś w przypadku korzystania z Diet i/lub Produktów w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech ich przez Konsumenta, będzie on ponosił odpowiedzialność za zmniejszenie ich wartości.
  1. W przypadku przysługującego Konsumentowi Przedsiębiorcy na prawach konsumenta,prawa do odstąpienia od Umowy Spółka niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni roboczych od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwróci Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy odpowiadające kosztom najtańszego zwykłego sposobu dostawy oferowanego przez Usługodawcę. Spółka dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsumentlub Przedsiębiorca na prawach konsumenta, Jeżeli Spółka nie zaproponuje, że sama odbierze rzecz od Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, może wówczas wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta,do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta,dowodu jej odesłania ( w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej) lub dokonać wspólnie odmiennych ustaleń.
  2. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta,ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu towaru odpowiadające kosztom najtańszego zwykłego sposobu dostawy oferowanego przez Usługodawcę, które zgodnie z § 16 ust. 9 powyżej w przypadku zajścia przewidzianych w nim przesłanek, zostaną zwrócone Konsumentowi. Spółka nie zwraca kosztów zwrotu towaru jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta,wybrał sposób dostarczenia towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę.
  3. Powyższe postanowienia Regulaminu dotyczące Konsumenta stosuje się od Umów zawartych z Przedsiębiorcą na prawach konsumenta.

§ 17
POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ

  1. Niniejszy punkt Regulaminu i postanowienia w nim zawarte mają zastosowanie jedynie do Użytkowników oraz Klientów będących Konsumentami.
  2. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
  3. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
    1. wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego (więcej informacji na stronie: http://www.spsk.wiih.org.pl/);
    2. wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej (więcej informacji na stronie inspektora właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności gospodarczej przez Usługodawcę);
    3. lub pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika Konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m. in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
    4. Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy Konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla Konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z zawartej internetowo umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.

§ 18
POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW

  1. Niniejsze postanowienia Regulaminu oraz wszystkie postanowienia w nim zawarte są skierowane i tym samym wiążą wyłącznie Klienta oraz Użytkownika niebędącego Konsumentem,, zwanych łącznie Klientem/Użytkownikiem niebędącego Konsumentem.
  2. Spółce przysługuje prawo odstąpienia od Umowy zawartej z Klientem/Użytkownikiem niebędącego Konsumentem w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po drugiej stronie żadnych roszczeń w stosunku do Spółki .
  3. Spółka ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części i to niezależnie od wybranego przez Klienta/Użytkownika niebędącego Konsumentem sposobu płatności oraz faktu zawarcia Umowy.
  4. Spółka jest uprawniona w każdym czasie podjąć działania zmierzające do zweryfikowania prawdziwości, rzetelności oraz precyzyjności informacji podanych przez Klienta/Użytkownika niebędącego Konsumentem, w szczególności podanych w trakcie składania przez niego Zamówienia. W zakresie weryfikacji Spółka uprawniona jest m. in. do zażądania od Klienta/Użytkownika przesłania skanu dokumentów niezbędnych do dokonania weryfikacji. W czasie weryfikacji, o której mowa w zdaniu poprzednim, Spółka jest uprawniona do wstrzymania realizacji Zamówienia złożonego przez Klienta/Użytkownika niebędącego Konsumentem.
  5. Jakiekolwiek opóźnienie lub niewywiązywanie się z warunków realizacji Umowy przez Spółkę nie będą stanowiły podstawy dla Klienta/Użytkownika niebędącego Konsumentem do odstąpienia od Umowy lub też domagania się odszkodowania za poniesione straty lub innych równoważnych płatności, jeśli niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy zostało spowodowane czynnikami, za które Spółka nie ponosi odpowiedzialności i do których powstania się nie przyczyniła.
  6. Odpowiedzialność Spółki w stosunku do Klienta/Użytkownika niebędącego Konsumentem, jest ograniczona wyłącznie do zdarzeń powstałych z winy umyślnej Spółki i do wysokości rzeczywistej szkody, ale nie więcej jednak niż do kwoty odpowiadającej wartości Zamówienia, z którego taka szkoda powstała. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Spółką a Klientem/Użytkownikiem niebędącego Konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Spółki.

§ 19
PRAWA WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ

  1. Prawa autorskie oraz prawa własności intelektualnej do Serwisu oraz Aplikacji jako całości oraz ich poszczególnych elementów, w tym zamieszczonych treści, materiałów, zdjęć, obrazów, grafik, nagrań, utworów, wzorów i znaków dostępnych w jego ramach należą do Spółki, MASTERLIFE SOLUTIONS Sp. z o.o lub do innych uprawnionych podmiotów trzecich i objęte są ochroną prawa autorskiego oraz innych przepisów powszechnie obowiązującego prawa. Ochrona przyznana Serwisowi oraz Aplikacji obejmuje wszystkie formy jego wyrażenia.
  2. Znaki handlowe Spółki oraz podmiotów trzecich powinny być używane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
  3. W razie jakichkolwiek wątpliwości przyjmuje się, że Użytkownik korzystający z Serwisu lub Aplikacji nie otrzymuje żadnych praw autorskich do materiałów (w tym treści tekstowych, graficznych i audiowizualnych), do których uzyskuje dostęp podczas korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną. Użytkownikowi udzielana jest jedynie niewyłączna, niezbywalna, nieprzenoszalna (w tym bez prawa sublicencjonowania) licencja na korzystanie z tych treści, bez ograniczeń terytorialnych, wyłącznie przez czas i w zakresie korzystania przez Użytkownika z usług świadczonych drogą elektroniczną zgodnie z ich przeznaczeniem, powszechnie obowiązującymi przepisami prawa autorskiego, niniejszym Regulaminem oraz regulaminem Platformy Dietly.pl.

§ 20
POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Umowy zawierane poprzez Serwis lub Aplikację zawierane są w języku polskim.
  2. Spółka zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn, to jest:
    1. zmiany przepisów prawa lub ich interpretacji stosowanej przez sądy lub organy władzy publicznej, mającej wpływ na treść Regulaminu i skutkujące koniecznością jego dostosowania do takiej zmiany przepisów lub ich interpretacji;
    2. zmiany sposobów składania Zamówień, terminów i sposobów wyboru posiłków, dostawy lub płatności;
    3. zmiany w zakresie oferty usług świadczonych drogą elektroniczną, a w szczególności wprowadzania nowych funkcjonalności lub narzędzi;
    4. dodania lub usunięcia usług świadczonych drogą elektroniczną, w tym wprowadzenia możliwości korzystania z dedykowanej aplikacji mobilnej;
    5. zmiany danych dotyczących Spółki lub innych podmiotów trzecich wprost wskazanych w Regulaminie;
    6. poprawy jakości obsługi lub bezpieczeństwa Użytkowników;
  3. Zmiany Regulaminu nie mają wpływu na prawa nabyte przez Klientów na podstawie umów zawartych przed dniem obowiązywania dokonanych zmian. Zamówienia złożone przed wejściem w życie zmian Regulaminu realizowane są zgodnie z dotychczasową wersją Regulaminu, z zastrzeżeniem ust. 2 pkt. 2 Regulaminu powyżej, które są zmianami technicznymi i nie wpływają na realizację Umowy oraz nabyte prawa. Za zmiany techniczne uważa się m.in. zmiany w metodach składania Zamówień, terminów i sposobu wyboru posiłków, sposobu dostawy i/lub płatności, które nie wpływają na wybraną Dietę, okres Umowy oraz cenę.
  4. Zarejestrowani Klienci są informowani o zmianach Regulaminu w wiadomości e-mail, wysłanej najpóźniej na 3 dni przed wejściem w życie zmienionego Regulaminu lub za pośrednictwem wiadomości przesłanej w Panelu Klienta poprzez uwidocznienie specjalnego pola informującego o dokonaniu zmian w Regulaminie i konieczności ich akceptacji w Panelu. W przypadku, gdyby z przyczyn technicznych wiadomość e-mail nie dotarła do Klienta, Spółka wyśle Klientowi wiadomość sms o zmianie regulaminu, co Klient akceptuje.
  5. Niezarejestrowani Klienci są o tym powiadamiani w komunikacie wyświetlanym na stronie startowej Serwisu oraz w Aplikacji najpóźniej na 3 dni przed wejściem w życie nowego Regulaminu. Po upływie tego terminu, Klienci chcąc dalej korzystać z Serwisu lub Aplikacji powinni ponownie zaakceptować lub odmówić akceptacji Regulaminu.
  6. W przypadku Użytkowników niebędących Konsumentami, uważa się, że Użytkownik zaakceptował Regulamin, jeżeli nie zrezygnował z korzystania z Serwisu lub Aplikacji w terminie 7 (siedmiu) dni od daty powiadomienia w Serwisie o zmianie Regulaminu.
  7. W celu uniknięcia wątpliwości, do wszelkich umów, w tym Umów Sprzedaży zawartych po dniu wejścia w życie Regulaminu, zastosowanie mają zapisy Regulaminu w nowym brzmieniu.
  8. W przypadku uznania nieważności któregokolwiek postanowienia Regulaminu za nieważne pozostałe postanowienia pozostają w mocy w najszerszym zakresie dopuszczalnym przez prawo.
  9. Usługodawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania oraz odwoływania ofert, promocji zmiany cen Diet i/lub Produktów w Serwisie lub Aplikacji bez uszczerbku dla praw nabytych przez Klienta, w tym w szczególności warunków umów zawartych przed dokonaniem zmiany. Do wprowadzania, zmian oraz odwoływania ww. ofert czy usług nie stosuje się postanowień ust.2 oraz od 4-6 powyżej.
  10. Wszelkie tytuły poszczególnych postanowień oraz podane przy nich wyjaśnienia mają wyłącznie na celu ułatwienie odszukanie przez Klienta odpowiednich treści w Regulaminie i nie nadaje się im mocy wiążącej.
  11. W przypadku, gdy jakiekolwiek postanowienie niniejszego Regulaminu okazałoby się nieważne, nieważność tego postanowienia nie będzie miała wpływu na ważność pozostałych postanowień Regulaminu.
  12. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 16.04.2024
  13. Dziękujemy za uważną lekturę!

W razie pytań jesteśmy zawsze do Państwa dyspozycji – prosimy o kontakt korzystając z danych podanych na wstępie.

Zapraszamy do współpracy,
Zespół Kuchniavikinga.pl